pátek 21. prosince 2012

Profily - Hromino

Jméno: Jan H.
Přezdívka: Hromino
Funkce: recenzent a zdejší language nazi
Věk: 18

Něco o mně: Těžko říct, zda bych o sobě mohl prohlásit, že jsem viděl mnoho anime, ale co o sobě s naprostou jistotou mohu napsat je to, že jsem čím dál více náročnější divák. A taky pěkně zlá potvora, která píše recenze tím raději, čím víc může na daném anime nalézt chyb. Ryze pochvalné recenze píši opravdu hodně zřídka.
Na jaká anime koukám nejraději a nejčastěji? Ty, u nichž mě především zaujme příběh a postavy. To první především. Nejednou se mi stalo, že jsem anime se sebelepší grafickou stránkou poslal k šípku jen proto, že mě právě onen příběh a postavy nezaujaly. Je pravdou, že pokud se tak nějak zběžně ohlédnu za všemi svými dosud viděnými anime, převažují mezi nimi především zástupci žánru šónen. To však ale rozhodně neznamená, že se mi nelíbí třeba rabukome, že jo.
Velikou roli u mě při sledování anime hraje také hudba a vše, co k ní patří – OST, openingy, endingy. Kolikrát se stává, že u mě dokáže zlepšit dojem z daného anime právě ona. A pokud mi na anime přesto nezlepší názor, ale líbí se mi, pak jsem danému anime aspoň vděčný za nějaké to hudební ukájedlo. :)

Historie: Samozřejmě prvním kontaktem s japonským anime – asi jako u většiny současníků mé generace – bylo sledování Pokémonů vždy o víkendu brzy ráno. Ano, má dětská seriálová láska. A jak to bylo dál? Ve zkratce: Pokémon → Digimon → Beyblade → Princezna Mononoke → Cesta do fantazie → Death Note → Elfen Lied → Naruto → ... no, pak už začalo opravdu živelné sledování anime. :)

Oblíbené anime: ze seriálů kupříkladu Berserk, Gintama, Hunter x Hunter, Baccano!, Code Geass, Fullmetal Alchemist, Haruhi Suzumija, Naruto etc., z filmů všeobecně ty od Studia Ghibli plus filmy Satošiho Kona plus... no, ještě pár dalších.

Jak si přesně vyložit má hodnocení?

10/10 … Vesměs utopické hodnocení, u něhož pochybuju, že jej kdy nějakému kousku dám. Každé anime má nějaké chyby, proto tohle hodnocení slouží víceméně jen pro "odpíchnutí se" při přemýšlení nad tím, jak dané anime ohodnotit.
9/10 … Takto hodnotím ta vůbec nejlepší anime, u nichž mě v podstatě nenapadá nic (nebo jen velmi málo malicherností), co bych mohl vytknout.
8/10 … Hodně slušné anime. Stále velmi dobré, ale už s nějakou tou znatelnější vadou na kráse. Přesto ta vada rozhodně nijak závažně celkový dobrý dojem nenarušuje.
7/10 … Nadprůměrné anime. Jisté vady jsou tam sice vidět, ale přesto se nad nimi dá celkem v klidu přimhouřit oko a seriál si užít.
6/10 … Lehounce nadprůměrné anime. Má to nemalé chyby, jsem z tohoto anime už mírně na rozpacích, ale stále se mi spíše líbilo než nelíbilo. Znovu bych si jej už ale nejspíš nepustil.
5/10 … Úplně průměrné anime. Určitě jej nepovažuji za ztrátu času, ale obyčejnému sledovači anime bych jej už nejspíš nedoporučil. Možná jen někomu, o kom vím, že podobný druh anime má rád.
4/10 … Chyb je zde vidět docela hodně, musel jsem při sledování hodně mhouřit oči a nesnažit se nad daným anime moc přemýšlet. Pár věcí zde sice k pochvale (či alespoň jistému uznání) je, ale z anime převládá spíše negativní dojem.
3/10 … Tady už zhlédnutí daného anime opravdu lituji. Často jej ani nedokoukám do konce. Nedá se ale říct, že bych jím byl vyloženě znechucen či z něj měl nějaký jiný trauma. Prostě jen špatné anime, nad nímž se dá mávnout rukou a zapomenout na něj.
2/10 … Otřesné a téměř po všech stránkách špatné anime, na němž jde většinou ocenit jen opening, ending či animace. Nic víc.
1/10 … Takové anime mě vyloženě zhnusilo a přeji si, abych o něm nikdy neslyšel už ani zmínku. Takovému anime se jednoduše vyhněte velikým obloukem! Tím jedním bodem oceňuji sám sebe za to, že jsem jeho sledování přežil bez trvalých následků na mém psychickém stavu.
0/10 … Tohle hodnocení (stejně jako desítku) nedávám žádnému anime. Stejně jako neexistuje anime bez jakýchkoli chyb, tak neexistuje ani anime, na němž by nebylo absolutně nic dobrého.

Hromino's anime, manga, reviews, recommendations, blogs and lists at Anime-Planet

Žádné komentáře:

Okomentovat