sobota 22. prosince 2012

Profily - Larky

Jméno: Ondřej K.
Přezdívka: Larky
Funkce: recenzent, historik
Věk: 21

Historie: Mé první krůčky v anime začaly, tak jako u mnohých, sledováním podivných potvůrek bojujícím proti sobě v jejich fiktivním světě. Pokémoni, ač je dneska neberu nijak vážně, postavili jakýs takýs základ pro mé pozdější sledování anime ve velkém stylu. A tím „pozdější“ myslím několik dlouhých let, ve kterých jsem nejen japonskou animovanou tvorbu, nýbrž celou asijskou kulturu úspěšně ignoroval. Díky jednomu administrátorovi nejmenovaného fóra jsem ale nakonec k anime opět našel cestu. A nejen to. Zamiloval jsem se do něj. Oním adminem doporučený Elfen Lied jsem zkoukl během jednoho dne. No a pak to šlo ráz na ráz, seriál za seriálem, film za filmem.

Co sleduji: Vše sleduji v původním znění s anglickými a občas i českými titulky. Mám rád jak staré, tak ty nové seriály, byť trend posledních let, kdy forma výrazně vítězí nad obsahem, mi neříká tolik, jako kdyby tomu bylo opačně. Vždy mi jde v první řadě o scénář, o postavy, o dialogy. Animace, hudební podkres, zvuky apod. jsou samozřejmě důležité také, ale reprezentují věci, které já osobně beru jako důležité až v druhém plánu jednotlivých anime. Díky tomu, že mám už poměrně slušně nadíváno (několik set serií a filmů a pořád jedu dál) mi zabraňuje jen nekriticky pokyvovat hlavou nad chybami a nelogičnostmi. Z toho tedy vyplývá, že často, hlavně k novým sériím, jsem velmi kritický. Nebojím se seriálům dát nízké hodnocení a poté si ho samozřejmě patřičně obhájit.

Oblíbené: Mushishi, Fullmetal Alchemist (2003), Baccano!, Wolf's Rain, Cowboy Bebop, Code Geass, Kanon, Clannad, Shin seiki Evangelion, Hachimitsu to Clover, Berserk, Seikai no Monshou, Haibane renmei + filmy pana Miyazakiho a Byousoku 5 Centimeter.